KĖDAINIŲ ŠVIESIOJI GIMNAZIJA
Projektai

 

3 gimn. klasių projektinių darbų temų pasiūla. Atsisiųsti...

3 gimn. klasių projektinių darbų sutartis. Atsisiųsti...

3 gimn. klasių mokinių projektų rengimo metodinės rekomendacijos.
Atsisiųsti...


Projektų rengimo metodinės rekomendacijos skaidrėse. Atsisiųsti...

3 gimn. klasių mokinių projektų vertinimo lapai.
Atsisiųsti...

 


Projektas „Lyderių laikas 2“ http://www.lyderiulaikas.smm.lt/


   ESFA projektas ir mūsų partnerių veikla...

http://www.esf.lt/lt/1

administravimas/viesinimas


    Projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“.

http://www.mukis.lt/lt/naujienos/apie-projekto-veiklas-t9hg.html 

 


      Spalio mėnesį Kėdainių šviesiosios gimnazijos moksleiviai Viltė Giedraitytė ir Airidas Zauka, mokyklos direktorė Violeta Liutkienė ir anglų kalbos mokytoja-metodininkė Laima Janonienė lankėsi Norvegijoje. Plačiau apie tai galite paskaityti straipsnyje. 

 http://www.rinkosaikste.lt/naujienos/aktualijos/gimnazistai-norvegija-paliko-daug-ger-prisiminim


         2017 metais kovo 18-25 d. Erasmus+ projekto "Green jobs for our planet Earth" susitikime Ispanijoje, Saragosos mieste Kėdainių šviesiąją gimnaziją atstovavo gimnazistai Valdas Kupčinskas, Goda Ivaškevičiūtė, Morta Liutkutė ir Kazimieras Dovidas, bei anglų kalbos mokytoja Gitana Kaupienė.

        Šio projekto tikslas - supažindinti jaunimą su veikla, susijusia su ekologija, atverti naujas karjeros planavimo galimybes.


       Projekto metu susipažinome su Ispanijos atliekų tvarkymo ir rūšiavimo sistema. Visą savaitę praleidome klausydamiesi paskaitų, dalyvaudami pamokose bei diskusijose, bendraudami su naujais draugais iš Anglijos, Martinikos, Rumunijos, Norvegijos, Vokietijos bei Ispanijos. Taip pat, projekto dalyviams pristatėme UAB "Daumantai LT" veiklą bei krautuvėlės "Muilažolė" natūralią produkciją. 


      Labiau pažinome Ispaniją – turėjome galimybę aplankyti Laoro pilį, esančią netoli sienos su Prancūzija. Ši tvirtovė pradėta statyti dar XI a. amžiuje ir yra laikoma pačia seniausia Ispanijos tvirtove.
 

   

    Kadangi gyvenome visai netoli nuo Aragono regiono centro Saragosos, daug laiko praleidome čia ir spėjome aplankyti daug gražių vietų.

 

    Gyvendami ispanų šeimose galėjome susipažinti su šalies kultūra ir žmonėmis ne kaip turistai, o kaip savi.

    Šalies grožis, gamta, ispanų svetingumas bei šypsenos paliko vien gerus prisiminimus. Ispanijoje patyrėme daug gerų įspūdžių ir išsivežėme šiltus prisiminimus apie šią šalį ir jos žmones.

 



    Kėdainių šviesioji gimnazija įgyvendina  „Erasmus+" 2 pagrindinio veiksmo tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektą “ Green jobs for our planet Earth”  Nr. 2016-1-FR01-KA219-023927_5.
  Dalyviai  Martinikos salos, Rumunija, Vokietija, Anglija, Ispanija, Italija bei Norvegija.
  Daugiau apie projekto veiklas

 
   https://greenjobsforplanetearth.jimdo.com/



„Patyčios/ internetinės patyčios bei jų prevencija“ (2017 metų vasaris)

   „Patyčios/internetinės patyčios bei jų prevencija“ – vienas iš Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje vykdomų tarptautinių projektų. Projekto veiklos suplanuotos 2015 – 2018 metams. Projekto iniciatoriai – viena Italijos mokyklų (Instituto di Istruzione Superiore “G.A. Pischedda“). Projekto dalyviai – mokytojų ir mokinių grupės iš 9 šalių: Italijos, Ispanijos, Portugalijos, Čekijos Respublikos, Vokietijos, Turkijos, Graikijos, Kipro ir Lietuvos.  

   Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje šį projektą vykdo anglų kalbos mokytojos Gitana Kaupienė ir Daiva Petkevičiūtė bei informacinių technologijų ir fizikos mokytojas Tomas Samalius. Mokytojų grupė atsakingai ir kruopščiai planuoja veiklas, vykdo anketines mokinių ir tėvų grupių apklausas, rengia įvairius aprašus, video įrašus ir kt. Dalyvauti delegacijų susitikimuose kviečiami ir 1 – 2-ų gimnazinių klasių mokiniai.  

Pagrindiniai projekto tikslai:

  •       Identifikuoti patyčias/ internetines patyčias, kaip vieną iš 21-ojo amžiaus socialinių/ psichologinių probleminių reiškinių;
  •      Teikti mokiniams informaciją apie patyčias/ internetines patyčias, jų priežastis, galimas pasekmes, juridinę atsakomybę ir įmanomą prevenciją;
  •       Organizuoti 9-ių šalių atstovų delegacijų susitikimus, kurių metu diskutuojama apie patyčių/ internetinių patyčių grėsmes bei įvairius prevencijos būdus;
  •     Kt. 

  Pirmajame projekto etape (2015 – 2016 m. m.) delegacijų susitikimai vyko Italijoje, Ispanijoje bei Čekijos Respublikoje. 

Šviesiosios gimnazijos moksleiviai – tarptautiniame projekte „Ready for our lives“ - See more at: http://www.rinkosaikste.lt/naujienos/mokyklu-naujienos/sviesiosios-gimnazijos-moksleiviai-tarptautiniame-projekte-ready-for-our-lives#sthash.pBN0LH6F.dpuf

 


Šviesiosios gimnazijos moksleiviai – tarptautiniame projekte „Ready for our lives“ 

     2017 metų balandžio pradžioje vyko antrasis Erasmus+KA2 mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projekto „Ready for our lives“ („Pasiruošę gyvenimui“) dalyvių susitikimas Turkijoje. Į susitikimą vyko Kėdainių šviesiosios gimnazijos gimnazistai Karolis Vainauskas, Žyginta Šmulkštytė ir Ugnė Grigaitytė, lydimi informacinių technologijų mokytojos Rasos Jėckienės, anglų kalbos mokytojos Agnės Bačiauskienės bei mokyklos direktorės Violetos Liutkienės. 

    Oro uoste mus šiltai pasitiko projekto atstovai ir informavo apie laikinus naujuosius mūsų namus. Gimnazistai ryžosi Šviesiąją gimnaziją pakeisti privačia Adalya mokykla. Čia dalyvavome įvairiose veiklose: paskaitose, vaidinimuose, diskusijose, susipažinome su kitų šalių komandomis. 

    Kaip ir kitų šalių komandos, parodėme savo sukurtą trumpą filmą apie gimnaziją, gimtąjį miestą bei šalį ir pristatėme atstovams iš Čekijos, Latvijos, Italijos, Slovėnijos, Portugalijos bei Turkijos. Aptarėme rasizmo problemas Lietuvoje bei įsidarbinimo klausimus. Turkai parengė kultūrinę ir edukacinę programą. Viešėjome merijoje, seniūnijoje, aplankėme spaustuvę „Hurriyet“, šaldiklių įmonę ,,Cantek“ bei „AIPH“ organizaciją, kuri rengia EXPO 2016. Ši paroda skirsis nuo kitų temų originalumu ir vaizdumu („Gėlės ir vaikai“ bei „Kurti ekologišką gyvenimą ateities kartoms“). 

    Ypač turininga buvo pažintinė kelionė, kurios metu artimiau susipažinome su kitų šalių komandomis, turkų kultūra ir Turkijos istorija nuo Romos imperijos laikų. Vaikščiojome po buvusį senovės graikų ir romėnų miestą Fazelį, įsikūrusį ant Likijos ežero kranto, aplankėme amfiteatrus, mečetę. Naktiniame 15 kilometrų žygyje įkopėme į Olimpo kalną. Dailės ir meno muziejuje susipažinome su senovės romėnų ir šiuolaikine architektūra. Vyko kultūros vakaras, kurio metu ragavome kitų šalių tradicinių patiekalų ir pristatėme lietuvišką virtuvę. 

   Ši kelionė paliko neišdildomą įspūdį, nes jos metu susipažinome ne tik su įvairių šalių papročiais, bet ir įgijome drąsos, ryžto, didesnio noro į viską gilintis, patirties vesdami diskusijas. Sužinojome vertingos informacijos apie įsidarbinimo subtilybes: kaip elgtis pokalbyje dėl darbo, rašyti CV, motyvacinį laišką ir kt. 

   Turkijoje neatsistebėjome svetingumu ir dosnumu. Užmezgėme glaudžius ryšius su žmonėmis iš visos Europos. Tikimės skleisti įgytą patirtį ir žinias aplinkiniams, pirmiausia savo gimnazijoje.


Autoriai: Žyginta Šmulkštytė, Ugnė Grigaitytė, Karolis Vainauskas.

Tarptautinio projekto „Ready for our lives“  naujienlaikraštis Nr. 1 Atsisiųsti...

Tarptautinio projekto „Ready for our lives“  naujienlaikraštis Nr. 2 Atsisiųsti...

Tarptautinio projekto „Ready for our lives“  naujienlaikraštis Nr. 3  Atsisiųsti...

Balandžio pradžioje vyko antrasis Erasmus+KA2 mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projekto „Ready for our lives“ („Pasiruošę gyvenimui“) dalyvių susitikimas Turkijoje. Į susitikimą vyko Kėdainių šviesiosios gimnazijos gimnazistai Karolis Vainauskas, Žyginta Šmulkštytė ir Ugnė Grigaitytė, lydimi informacinių technologijų mokytojos Rasos Jėckienės, anglų kalbos mokytojos Agnės Bačiauskienės bei mokyklos direktorės Violetos Liutkienės. - See more at: http://www.rinkosaikste.lt/naujienos/mokyklu-naujienos/sviesiosios-gimnazijos-moksleiviai-tarptautiniame-projekte-ready-for-our-lives#sthash.pBN0LH6F.dpuf


   





















































 




     Kėdainių šviesiosios gimnazijos bendruomenė įgyvendina Erasmus + KA1 asmenų mokymosi mobilumo projektas su mokykla iš Čekijos „Rethinking the Classroom: Active and Engaged Learning and Teaching“ (Aktyvūs mokymo(si) būdai“) ir „Video CLIL New technologies in education of gifted children„ (Video  CLIL Mokyme: Naujų technologijų taikymas gabių vaikų ugdyme) su mokykla iš Ispanijos.

    2016 metų kovo 14-20 dienomis 3 mokytojai  iš Obchodni akademie Neveklov (Čekija) ir 2  iš IES Music Martin i Soler mokyklos (Ispanija)   svečiavosi Kėdainių  šviesiojoje gimnazijoje. Intensyvios savaitės metu  organizavome tarptautinę konferenciją “Švietimo sistemų ypatumai Lietuvoje, Čekijoje ir Ispanijoje“, vedėme įvairių dalykų  atviras pamokas, ypatingą dėmesį skirdami inovatyvių mokymosi metodų panaudojimui ugdymo proceso efektyvinimui. Svečiai turėjo galimybę susipažinti su Kėdainių krašto istorija, papročiais, tradicijomis, dalyvavo gimnazijos bendruomenės surengtame koncerte.  Edukacinę programą tęsėme  Kaune bei Vilniuje. 

Projekto dalyviai



1. Erasmus+ 2  pagrindinio  veiksmo  – Tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas „READY FOR OUR LIVES„ ( Pasiruošę gyvenimui). Nr. 2015-1-CZ01-KA219-013717_2. 2015.
Projektas vykdomas nuo 2015-09-01 iki 2018-08-31 imtinai.

2. Erasmus+ 2  pagrindinio  veiksmo  – Tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas „Bullying and Cyber-Bullying:How to Prevent and Fight the Violence at School“ (Patyčios ir internetinės patyčios: Kaip užkirsti kelią ir kovoti su smurtu mokykloje). Nr. 2015-1-IT02-KA219-014773_7
Projektas vykdomas nuo 2015-09-01 iki 2018-08-31 imtinai.

3. NordPlus klasių mainų projekte „Leaders and achievers“( Lyderiai ir pasekėjai) su mokykla iš Danijos.
Projektas vykdomas nuo 2015-09-01 iki 2016-07-31.

 

       
Šių metų vasario 17 dieną, mes, Šviesiosios gimnazijos delegacija: Mykolas Jerutis, Algimanta Rašišytė, Marta Gadišauskaitė ir projekto koordinatorė, mokytoja Gitana Kaupienė, dalyvaujantys  Erasmus+ KA2 mokyklinio ugdymo strateginės partnerystės projekte "Ready for our lives", išvykome į Portugalijoje vyksiantį projekto dalyvių susitikimą.

Oro uoste mus pasitiko priskirtos šeimos ir išsivežė į naujuosius namus – taip prasidėjo nuotykių ir mokymosi kupina savaitė Porto mieste.

Porto, Portugalija.

Viešnagės metu buvome supažindinti su projekto partnere Aleksandre Herculano viduriniojo lavinimo mokykla, prisistatėme ir patys. Taip pat susipažinome su kitų šalių projekto mokyklomis partnerėmis ir jų delegacijomis iš Čekijos, Latvijos, Slovėnijos, Italijos bei Turkijos.

 Projekto dalyviai Portugalijoje.

Projekto dalyviams pristatėme mūsų pačių vykdytos apklausos rezultatus apie jaunimo nedarbą Lietuvoje, vyraujančią amžiaus diskriminaciją bei kitą informaciją, gautą iš Jaunimo darbo centro konsultantės Jurgitos Liutkevičienės. Be to, gavome dar daugiau žinių iš kitų dalyvių, apie jų šalyse vyraujančias situacijas šiais klausimais.

Šviesiosios gimnazijos atstovai susitikime su Jaunimo darbo centro konsultante J. Liutkevičiene.

Žinoma, projektas turi ne tik mokslinę pusę, tad susitikimo metu turėjome progą pavaišinti visus dalyvius lietuvišku maistu ir patys paragauti kitų šalių tradicinių užkandžių ar saldumynų.

Visi drauge aplankėme Sandeman vyno bei Super Bock alaus gamyklas, kur buvome supažindinti su vyno ir alaus gaminimo procesais ir įvairiomis profesijomis, reikalingomis šiose srityse dirbantiems. Lankėme senąsias Guimarães pilis ir senamiestį. Apžiūrėjome ir Porto senamiestį iš Clérigos bažnyčios bokšto. Pasivaikščiojome nuostabiu Porto paplūdimiu ir žvelgėme į Atlanto vandenyną.


Ekskursija į Sandeman vyno gamyklą.

Šios savaitės laisvu laiku, kuomet dalyviai būdavo su Portugalų šeimomis, veikla priklausė nuo šių šeimų fantazijos, tad vieni aplankė dar daugiau įžymių Portugalijos vietų, o kiti – susitikdavo su kitais dalyviais, jų šeimomis pabendrauti ar pažaisti įvairius žaidimus, pavyzdžiui, rengė futbolo, mini-golfo varžybas. 


Draugiškų mini-golfo varžybų laimėtojai.

Taigi, susitikimas buvo labai įdomus, susipažinome su daugybe įdomių žmonių, susidraugavome ir tikimės išlaikyti gražius ryšius ne tik projekto metu. Taip pat pamatėme įspūdingai atrodančių vietų, papildėme savo anglų kalbos žinių bagažą ir patobulinome bendravimo įgūdžius. Visa tai – nuostabi patirtis.





Medijų ir informacinio raštingumo projektas            

2015–2016 m. m. Kėdainių šviesioji gimnazija dalyvauja tarptautiniame Medijų ir informacinio raštingumo ugdymo  projekte. Projekto įgyvendinimo komanda: V. Sakalauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, R. Jeckienė, IT mokytoja, T. Bičiūnas, geografijos mokytojas, J. Kišonaitė, lietuvių k. mokytoja, bibliotekininkė, R. Burbaitė, bibliotekininkė.

Projekto tikslas – sukurti sistemines prielaidas medijų ir informacinio raštingumo ugdymui, remiantis geriausiais Šiaurės šalių pavyzdžiais integruojant MIR į bendrąjį ir neformalųjį ugdymą, ir pagrindą tolesniam Lietuvos (ir Baltijos šalių) bendradarbiavimui su Šiaurės šalimis vystant medijų ir informacinio raštingumo ugdymą platesniu mastu.

Aktualumas   

Per įvairias medijas ir kitus informacijos kanalus mus pasiekia vis didesni informacijos srautai, todėl gebėjimas rasti, suvokti ir kritiškai vertinti bei panaudoti informaciją, taip pat ir išreiškiant save, yra vieni svarbiausių XXI amžiaus žmogaus gebėjimų. Vaikai ir jaunimas daugiausia susiduria su naujosiomis medijomis, tačiau dažniausiai jie stokoja gebėjimų savarankiškai ir kritiškai analizuoti tai, kas juos pasiekia įvairias kanalais.

Dėl šiandieninio politinio konteksto, ypač Rytų Europoje, MIR ugdymas, ypač vaikų ir jaunimo, yra nepaprastai svarbi sritis, kuriai reikėtų skirti pakankamai dėmesio. Medijos ir per jas perduodama informacija veikia žmonių mąstymą, interesus, gyvenimo būdą, santykius, turi didelės įtakos formuojant visuomenės nuomonę ir kultūrą. Svarbu suvokti, kad medijos dažnai neatitinka realybės, bet dažniausiai atspindi jų kūrėjų požiūrį ir vertybes. Todėl priimdami informaciją turėtume nuolat savęs klausti, kas, kaip ir kodėl mums pateikiama ir koks yra mūsų požiūris į tai.

Esminiai MIR ugdymo tikslai:

  • Suvokti medijų vaidmenį visuomenėje
  • Gebėti rasti, analizuoti ir kritiškai vertinti informaciją
  • Gebėti išreikšti save ir kurti turinį įvairiuose medijų kanaluose
  • Ugdytis atsparumą neigiamai medijų įtakai

Medijos vaidina didelį vaidmenį demokratijos procesuose, padeda užtikrinti žmonių pilietinę, žodžio ir saviraiškos laisvę. Medijos ir kiti informacijos tiekėjai visuotinai pripažinti pagrindinėmis priemonėmis, įgalinančiomis piliečius priimti pagrįstus sprendimus. Jos turi didelės įtakos mokymuisi visą gyvenimą ir įvairių visuomenės grupių įtraukimui į viešąjį diskursą.

Kita vertus, medijos gali būti panaudotos siekiant manipuliuoti ar tenkinti komercinius ar politinius interesus, formuoti visuomenės požiūriui į tam tikrus reiškinius. Taigi tam, kad suvoktume medijųįtaką, jų veikimo principus, gebėtume rasti ir panaudoti informaciją, reikia specifinių kompetencijų (žinių, įgūdžių ir nuostatų) – medijų ir informacinio raštingumo.

Plačiau apie tai rašo Rinkos aikštė: http://issuu.com/rinkosaikte/docs/2015-12-03/8?e=15203785/31804656



Projektas
,,Feuerstein method implementation in school activities’’ (Feuersteino metodo pritaikymas mokyklos veiklose)

Kėdainių šviesiosios  gimnazijos komanda nuo šių metų sausio mėnesio  įgyvendina 2 metų  trukmės Erasmus+  Comenius programos 2 pagrindinį veiksmą – Strateginių partnerysčių inovacijų ir pasikeitimo gerąja patirtimi projektą ,,Feuersteino metodo pritaikymas mokyklos veiklose”. Gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus Sėkmės ir lyderystės” mokyklos kuratorė Vaida Krasauskienė veda užsiėmimus FIE programa.  Pamokų metu, atlikdami konkrečias užduotis, moksleiviai naudojais 6 instrumentais (pratybomis). Vaikai mokosi mokytis atlikdami konkrečias  užduotis. Mokosi ne tik atskirų dalykų, bet ir visos sistemos: suvokti užduotį, lyginti praeitą pamoką su dabartine, ieškoti sistemų, kurti strategijas. Mokydamiesi mokytis moksleiviai privalo bendradarbiauti: turi draugui papasakoti, kaip atliko jam sunkiausią užduotį, o draugas pristato savąją. Labai svarbu ne tik atlikti darbą, bet ir pristatyti, pakomentuoti. Būtinai reikia rasti sąsajų su gyvenimu. Be to, vaikai patys turi vesti šias pamokėles, kad įsitvirtintų gebėjimai, tad jie tampa draugų mokytojais.Taip lavinamos visos bendrosios kompetencijos, kurios reikalingos ne tik vaiko, bet ir suaugusiojo gyvenime.

Daugiau apie šį metodą galite rasite čia:  https://www.youtube.com/watch?v=m8HCV6yD7-0&feature=youtu.be

Projekto koordinatorius – Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras.

Partneriai Lietuvoje: Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras, Vilniaus Abraomo Kulviečio vidurinė mokykla, Simono Stanevičiaus vidurinė mokykla.

Projekto partneriai užsienyje - Karlovo universitetas Prahoje; Kalbos ir girdėjimo sutrikimų korekcijos centras Slovėnijoje.

Šių metų  gegužės 4-8 dienomis vyko pirmasis projekto ,,Feuersteino metodo pritaikymas gabiųjų ugdyme‘‘ partnerių susitikimas Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre. Dalyviai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su projekto įgyvendinimo etapais bei formomis, daliniais rezultatais. Pritaikant Feuersteino metodą gabių vaikų ugdymui dalyviai aplankė projekte dalyvaujančias institucijas, stebėjo mokyklose vedamas pamokas.


 

Kovo m. 25 dieną Kėdainius aplankė 25 mokiniai ir 2 mokytojai GitteKollingKlitgaard bei JonhOlseniš  Danijos Alborgo miesto. Juos šiltai priėmė Šviesiosios gimnazijos gimnazistai ir jų šeimos. Programos NordPlus, projekto „Šiandienos paaugliai – ateities lyderiai“ dalyviai visą savaitę kartu leido laiką ir bendravo anglų kalba. 


Pirmąją projekto dieną Vilniaus oro uoste įvyko šiltas ir linksmas pasitikimas. Paskui visi dalyviai autobusu vyko į Kėdainius. Pakeliui prasidėjo nedrąsus mokinių bendravimas, kelionei įpusėjus visi tapo drąsesni ir labai džiaugėsi sulaukę mainų programos dienos. Atvykę į Kėdainius danai buvo apgyvendinti Šviesiosios gimnazijos mokinių namuose, o vakare mainų programos dalyviai susirinko gimnazijoje. Ten mūsų svečiai stebėjo gimnazijos bendruomenės surengtą koncertą, o po jo žaidė susipažinimo žaidimus.
Antrąją dieną mokiniai ir jų svečiai jau anksti ryte išvyko į Druskininkus, kur jų laukė druskos studija. Ten iš minkštos druskos masės lipdė darbelius, juos džiovino krosnyje. Antroji užsiėmimo dalis vyko druskų dirbtuvėse, kur pradedantieji menininkai iš druskos kristalų formavo kūrinius. Kadangi tądien buvo Kovo 11 – Lietuvos nepriklausomybės diena, pasibaigus užsiėmimams Druskenių namuose gimnazistai sugiedojo Lietuvos valstybinį himną. Po to svečiai keliavo į Druskininkų vandens parką. Jie teigė, kad Danijoje tokių pramogų neturi ir yra be galo laimingi galėję apsilankyti vietoje, kuri primena tropikų salą.

Trečiąją dieną laukė kelionė į Lietuvos sostinę. Vilniuje danai susipažino su Vadybos ir ekonomikos universitetu (ISM). Šio universiteto studentės pasakojo apie ISM studijų programas, studentų laisvalaikį, parodė patalpas, suorganizavo linksmus žaidimus, parengė universiteto prezentaciją. Turėjome galimybę dalyvauti ir tikroje paskaitoje, kurią skaitė dėstytojas iš Amerikos. Pasijutome tarsi tikri studentai!

Vėliau turėjome laiko pasigėrėti Vilniaus senamiesčio grožiu ir pabendrauti. Dienai įpusėjus mūsų svečiai aplankė Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmus. Gidas danus supažindino su Lietuvos istorija ir įdomiai pristatė nacionalinį muziejų. Po to kopėme į Gedimino kalną, iš kur atsivėręs Vilniaus vaizdas prikaustė visų žvilgsnius ir tapo populiaria fotografavimosi vieta.
Kitą dieną vyko smagūs lyderystės mokymai, o vakare – pašėlęs ir nenuspėjamas vakarėlis. Dėkojame 3B klasės gimnazistėms Gabrielei Pabrinkytei ir Laurai Žiupsnytei už surengtus šaunius lyderystės mokymus. Ši veikla mokė ne tik lyderystės, bet ir dar labiau suartino visą projekto komandą. Kiekvienas džiaugėsi šiltu ir artimu bendravimu mokymų metu. Toks jis buvo todėl, kad tą dieną vyko paskutinės veiklos kartu. Kita vertus, visi su nekantrumu laukė atsisveikinimo vakarėlio! Reikia pripažinti, kad jis buvo iš tiesų linksmas ir nepamirštamas. Kiekvienas mainų programos dalyvis jautėsi tarsi seniai pažįstamų draugų būryje ir tiesiog linksmai leido laiką, šoko, bendravo, žaidė žaidimus ir dėkojo vieni kitiems už nepamirštamas emocijas. Kai atėjo laikas baigti vakarėlį, visi norėjo dar truputėlio laiko kartu, o danai nenorėjo išvykti iš Lietuvos.

Atsisveikindami nubraukėme nuoširdžias ašarėles ir mojuodami išlydėjome svečius į oro uostą. Esame laimingi, kad, svečiai išsivežė pačias geriausias emocijas, atsiminimus ir neišdildomus įspūdžius.

Didžiuojamės tuo, kad jiems labai patiko Lietuva. Tai reiškia, kad vienas iš programos tikslų įvykdytas. Užsieniečiai susipažino su mūsų gimtąja šalimi, kultūra, tradicijomis, virtuve ir visa tai prisimins ilgai, gal net aplankys Lietuvą dar kartą. O dabar mes, Šviesiosios gimnazijos moksleiviai, su nekantrumu laukiame mainų kelionės į Daniją, iš kurios taip pat tikimės geriausių įspūdžių, dar kartą pabendrauti su naujais draugais, pažinti jų šalį.

Už galimybę dalyvauti tokiame naudingame projekte Šviesiosios gimnazijos mokiniai dėkoja projekto koordinatorėms Gitanai Kaupienei ir Ritai Bagdonienei.

Emilė Jasulevičiūtė, Kėdainių šviesiosios gimnazijos 1 klasės mokinė 



  Comenius Regio partnerystės  projektas „ Efektyvus skaitymas ir mokymasis“ 

Projekto dalyviai – Kėdainių rajono savivaldybė administracija, Kauno kolegijos Kėdainių J. Radvilos fakultetas, Kėdainių šviesioji gimnazija, Žemutinės Austrijos švietimo tarnyba, Krems miesto  Aukštesnioji pedagogikos mokykla, Tullin pradinė mokykla, NVO „  Knygų klubas“.     

Projektu siekiama analizuoti ir tirti įvairias problemas, susijusias su skaitymo kompetencijos ugdymu. Taip pat išbandyti naujus metodus šioje srityje. Projekto esmę sudaro gerosios patirties ir praktinių pavyzdžių pasidalinimas tarp partnerių.
Projekto tema aktuali ir svarbi abiems dalyvaujantiems regionams, Europos Sąjungos moksleivių skaitymo kompetencijos lygis ne progresuoja, o kai kuriais atvejais netgi žemėja. Skaitymo kultūrą dažnai neigiamai įtakoja modernių technologijų populiarumas. Ypač svarbu ugdyti jaunuolių skaitymo kompetenciją. Projektu siekiama gerinti skaitymo, kaip mokymo ir mokymosi veiklos, ugdymą vystant, kontroliuojant ir realizuojant naujus pedagoginius metodus bei strategijas.
Taip pat siekiama tirti ryšį tarp skaitymo kompetencijos gerinimo ir mokymosi rezultatų.
Pagrindinės projektinio darbo sritys:
Mokomosios medžiagos, tobulinančios skaitymo įgūdžius, realizavimas.
Skaitymo ir mokymo(si) strategijų efektyvaus panaudojimo lyginimas.
Dalykinių tekstų skaitymas visose CLIL (dalyko ir kalbos integruoto mokymosi) srityse.
Skaitymo kompetencijos vystymas formalioje ir neformalioje švietimo erdvėje.

Moksleivių knyga "Be ribų".
Atsisiųsti...

Projekto internetinė svetaine 

http://lesen.projektas.lt/



Projektas "Nordplus"
 

Savaitė Norvegijoje. Skirtumai, kurie suartina   

Kasmet Šviesiojoje gimnazijoje vykdomi mainų projektai su užsienio šalimis ir šiais metais grupę moksleivių ne tik išvežė, bet ir išplukdė praplėsti savo akiračio. Dar pavasario pradžioje 25 gimnazistai ir 2 mokytojos – Gitana Kaupienė ir Rita Bagdonaitė viešėjo Norvegijoje, kur ne tik poilsiavo, bet ir sėmėsi žinių, o svarbiausia – ugdė kūrybiškumą.

Įspūdžiai dar nepasiekus kelionės tikslo   
Po 11 valandų trukusios smagios kelionės keltu iš Rygos į Stokholmą persikėlęs kėdainiečių autobusas Švedijos sostinėje praleido 9 valandas. Jų užteko, kad miestas spėtų sužavėti turistus. Įvairių stilių, dydžių, įspūdingos architektūros pastatai, žmonių įvairovė ir gausa, kavinės, krautuvės, prieplauka, gamta, miesto gyvenimo ritmas – viskas moksleiviams iš nedidelio miesto atrodė kaip pasaka, gyvenimas filmuose. ,,Vis dėlto ne parduotuvės ir prabanga sužavėjo labiausiai, - tikino mainų programos ,,NordPlus” dalyviai – pats žmonių optimizmas, jaučiamas gatvėse, jų aktyvus gyvenimo būdas, bėgikais ir dviratininkais pripildytos gatvės, paslaugi, besišypsanti, tvarkinga, prisižiūrėjusi minia paliko didžiausią įspūdį”. Miestas, kuriame turistai sudaro ne mažesnę dalį nei vietiniai gyventojai – itin patrauklus, siūlantis pakankamai veiklos, norintiems ja užsiimti.
Tačiau Stokholme nebuvo galima svečiuotis per ilgai – po pasivaikščiojimo mieste moksleivių laukė 15 valandų kelias autobusu iki jų kelionės tikslo – Frenos miesto Norvegijos Pietvakariuose.

Ne tik ilsėjosi, bet ir mokės 
 
Per penkių dienų viešnagę Norvegijoje, moksleiviai buvo apgyvendinti vietinių programos dalyvių šeimose. Taip kėdainiečiai ne tik turėjo galimybę artimiau susipažinti su jų kultūra, tradicijomis, kasdienybe, maistu, bet ir tobulinti savo anglų kalbos žinias,  galbūt net gi pramoksti norvegiškai. Didžioji dalis gimnazistų buvo patenkinti savo šeimomis, gyvenama aplinka. Tačiau namuose jie leido nedaug laiko – per penkias viešnagės dienas atvykėliai turėjo daug pamatyti ir išmokti.
Jau antrąją dieną moksleiviai dalyvavo kūrybiškumo varžybose, kurių metu grupėmis kartu su moksleiviais iš Norvegijos kūrė paveikslus iš gamtoje – kalnuose ir pajūryje rastų medžiagų bei pristatinėjo juos sukurtomis poemomis, dainomis. Tos pačios dienos vakare moksleiviai surengė grilio vakarėlį prie vandenyno.
Trečiosios dienos metu projekto dalyviai dalyvavo pažintinėje ekskursijoje, kurios metu aplankė viena iš didžiausių akvariumų šiaurinėje Europoje - ,, Atlanterhavsparken“, apžiūrėjo Alesundo miestą iš aukštoje vietoje įrengtos apžvalgos aikštelės.
Likus dienai iki išvykimo namo kėdainiečiai buvo pakviesti aplankyti Antrojo pasaulinio karo metu vokiečių įrengtą pakrantės fortą – muziejų, jame gimnazistai buvo supažindinti su trumpa Norvegijos istorija. Vėliau valtimi kėlėsi į salą, kurioje žiūrėjo pažintinį filmą apie vikingų laivus, jų restauravimą. Ketvirtosios dienos vakare Norvegijos moksleiviai surengė ir išlydėtuvių vakarėlį lietuviams.   Paskutiniąją dieną buvo suorganizuota kelionė į vieną didesnių miestų – Moldę. Jame moksleiviai aplankė futbolo stadioną, pakliuvo į VIP ložes, aikštę, reporterių darbo vietas, restoranus bei prekybos centrą. 

Visi skirtingi, visi lygūs  

Nepaisant pasakymo, kad visi žmonės lygūs, kartu jie visi ir labai skirtingi. Kelionės metu kėdainiečiai pastebėjo nemažai skirtumu visose gyvenimo srityse. Pirmasis pastebėtas dalykas, be abejo, buvo gamta. Norvegijos kraštovaizdis turtingas fiordų, kalnų gausa, didžiąją medžių dalį sudaro spygliuočiai. Kalnuotose vietovėse dėmesį atkreipia nedideli, tradiciniai norvegiški nameliai, apželdintais stogais, ilgi, tamsūs tuneliai, atmosferą dar geriau pajusti padeda slėgio pokytis, užgulusios ausys.
Klimatas pavasario pradžioje taip pat neįprastas atvykėliams – nedėkingi, netikėti lietūs, apsiniaukęs dangus, vėjas – kasdienybė pakrantės miestuose.
Norvegijos gyvenamieji namai – kompaktiškesni, mažesni, nei Lietuvoje. Tiek miestuose, tiek kaimuose nepamatysi sovietinio tipo, blokinių pastatų, tik mediniai nameliai. Jų viduje pas dažną norvegą galima rasti daugybę ant sienų, daiktų parašytų aforizmų, žymių žmonių citatų.
Lietuvius sudomino ir vietinė virtuvė. Įdomu tai, kad Norvegijos tradicinis patiekalas itin panašus į lietuviškus cepelinus, tik be įdaro viduje. Jis vadinamas „kumle“. Taip pat kelionės metu buvo pastebėta, kad vietiniai gyventojai valgo nemažai greito maisto – picų, gruzdintų bulvyčių, daugelyje patiekalų dominuoja faršas, bulvės. Beveik visose šeimose ant pusryčių stalo galima rasti ir rudojo sūrio, tiek tepamo, tiek pjaustomo. Jo skonis, primenantis karamelę, vienus sužavėjo, kitiems neįtiko, tačiau daugelis jo bei specialias sūrio pjaustymo menteles gavo dovanų, parsivežti į Lietuvą.

Vis dėlto, kainų skirtumas pats didžiausias. Maisto kainos lietuviams gali nesunkiai sukelti šoką – viskas kainuoja kone 10 kartų brangiau: mineralinis 25 litai, traškučiai – 40Lt ir t.t. Tuo tarpu drabužių kainos beveik tokios pačios kaip Lietuvoje, greičiausiai dėl to daugelio jaunuolių Norvegijoje hobis yra apsipirkinėti, mat lyginant su jų atlyginimais, drabužiai ganėtinai pigūs.
 Skirtumų galima surasti visose srityse – labai didelė moksleivių dalis į mokyklą vyksta motoroleriais, motociklais, dviračiais, žmonės beveik niekada negeria arbatos, naudoja daug makiažo ir t.t.  


Vis dėlto projekto dalyviai iš abiejų šalių yra labai kūrybiški, bendraujantys ir viešnagės metu užmezgė tvirtus ryšius. Kėdainiečiai tikino, kad dalyvavimas tokiame projekte jiems itin naudingas ne tik kaip gimnazistams, bet tuo pačiu ir kaip žmonėms, formuojantiems savo pažiūras, besirenkantiems šalis, kuriose norėtų mokytis, plečiantiems savo akiratį. Ši mainų programa tik dar kartą patvirtini, kad visi kultūriniai, materialiniai skirtumai nėra barjeras, o kaip tik paskata bendrauti ir bendradarbiauti.



2012 m. Norvegija ir Lietuva. Kai šios šalys susitiko...

 Nordplus Junior
Nordplus Junior
Lapkričio 19-24 dienomis Lietuvos geografiniame centre – Kėdainiuose –  svečiavosi moksleivių grupė iš Norvegijos pagal Nordplus Junior klasių mainų programą.

http://www.smpf.lt/lt/naujienos/programu_naujienos/norvegija_ir_lietuva_kai_sios_salys_susitiko

  ----

Moksleivių mainų programa Norvegija – Kėdainiai, Kėdainiai – Norvegija jau startinėje pozicijoje

Kaip nieko nelaukdami mokslai po atostogų, taip ir Tarptautinis projektas ,,Nordplus“ jau startavo Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje. 24 šešiolikos metų moksleiviai intensyviai ruošiasi sutikti savo bendraamžius iš Norvegijos Kėdainiuose. Jie į Radvilų miestą įžengs jau lapkričio 19 dieną.  

Mainų programos dalyviai buvo atrinkti dar rugsėjo mėnesį. 2-3 klasių moksleiviai, turintys puikias anglų kalbos žinias, norintys susipažinti su skandinavų kultūra bei atskleisti savo šalies ypatybes ir pasiryžę savo namuose apgyvendinti jaunuolį iš svetur taip pat turės galimybę savaitę praleisti vienoje iš pažangiausių Europos šalių – Norvegijoje. Ši atsakomoji išvyka planuojama pavasarį.

Tarptautinio ,,Nordplus“ projekto „Be Diffrent and Make a Diffrence!” klasių mainų tikslas - atskleisti ir ugdyti mokinių kūrybiškumą, mokyti panaudoti kritinio bei kūrybiško mąstymo gebėjimus kasdieninėse situacijose. 

Šių tikslų gimnazistai sieks dalyvaudami įvairiose, įdomiose projekto išvykose, veiklose, ir renginiuose. 

Pristatyti Šviesiąją gimnaziją, mūsų šalies ir miesto kultūrą, geografiją, žinoma, ir gyvenimą už mokyklos ribų gimnazistams padės projekto koordinatorės: psichologijos magistrė Rita Bagdonaitė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Gitana Kaupienė.




Trečioji gruodžio mėnesio savaitė ilgai išliks Kėdainių šviesiosios gimnazijos moksleivių atmintyje. Būtent šiuo metu mūsų mokykla dalyvavo  „ Nordplus“ projekte,  mainų programoje su Suomijos Sipoo Lukio gimnazija, „Happy! Smart! Motivated!”. Vėlyvą pirmadienio popietę į Kėdainius atvyko 27 suomiai (25 gimnazistai bei 2 mokytojai). Lietuvių komandos nariai svetingai priėmė svečius į savo šeimas ir jau pirmąjį vakarą visi tapome draugais.

Viso projekto metu nė vienam dalyviui netrūko veiklos: laiką mokykloje ir po jos stengėmės praleisti kuo įdomiau. Dienomis, darydami įvairias mokytojų parengtas užduotis, gilinomės į  H. Gardnerio intelektų įvairovės teoriją, bandėme atrasti stritis, kuriose esame stipriausi, mokėmės dirbti grupėse. Vakarais laiką leisdavome drauge, stengdamiesi kuo geriau pažinti vienas kitą bei skirtingas kultūras. 

Savaitės viduryje suomių komandai parodėme vieną iš Lietuvos kurortų - Druskininkus. Ten turėjome ne tik teorinę, bet ir praktinę „Sūrią pamoką pas Taurą“. Visi buvome be galo susidomėję lipdyba bei drožyba iš druskos, o savo pagamintus darbelius saugosime dar ilgai. Po to tris valandas praleidome Druskininkų vandens pramogų parke. Visi atsipalaidavo ir dar labiau susidraugavo. 

Baigiantis savaitei, sau ir suomiams surengėme atsisveikinimo vakarą, kuriame netrūko nei šokių, nei dainų, nei geros nuotaikos. Šeštadienio rytą teko atsisveikinti su naujais draugais... Jie išvyko į Vilnių, kuriame aplankė daug istorinių ir kiekvienam lietuviui žinomų vietų. 

Visi gimnazistai tarsi susitarę tvirtina, jog tokie projektai kaip šis suteikia neįkainojamos patirties, lavina užsienio kalbos įgūdžius, padeda pažinti kitokią kultūrą bei palieka begalę neišdildomų prisiminimų. Dabar mums belieka tik laukti pavasario, kai vyksime į Suomiją ir pagaliau vėl sutiksime naujus draugus. 

Ieva Kazakaitė

 


Projektas "JOY TO STUDY" 

  Kėdainių šviesioji gimnazija jau ne pirmus metus dalyvauja tarptautiniuose projektuose. Šį rudenį buvo pasirašyta dar viena bendradarbiavimo sutartis su Suomijos Toijolos miestelyje esančia   A

kaan Lukio vidurine mokykla. Į projektą  „Joy to study“  buvo atrinkti devynioliką moksleivių, kurie jau spėjo pasisvečiuoti Suomijoje.
   Šių metų spalio 25 dieną iš Kauno oro uosto į Tamperę išskridę mokiniai lydimi mokytojų – Indrės Mackevičienės ir Laimos Janonienės vyko ne tik pasižiūrėti kaip gi gyvena šiaurės šalių moksleiviai, tačiau ir save parodyti bei dar labiau papildyti savo žinių bagažą.
   Viešnagė truko keturias dienas, kurių metu didžiausias dėmesys buvo skiriamas moksleivių meninių gebėjimų ugdymui. Gimnazistams teko išbandyti savo jėgas dailės, muzikos pamokse, turimų žinių apie Suomiją patikrinime. Edukacinis procesas vyko ne tik mokykloje, svetingi  suomiai surengė išvyką į meno centrą – muziejų, kuriame galėjo pasigrožėti  įvairių stilių kūriniais, nuostabia aplinka, taip pat jauni Suomijos menininkai surengė trumpa pamokėlę,kurios metu buvo atskleistos dar įdomesnės meno temos ir plotmės.

   Toijolos miestelio moksleivius nustebino ir Kėdainiškiai. Suomiai liko sužavėti trumpametražio filmuko apie Lietuvą ir Kėdainius, paruošta meninė šokio programa, taip pat sportiniais moksleivių sugebėjimais.
  Nors kelionė buvo trumpa,tačiau Lietuvos ir Suomijos bendradarbiavimo ryšiai sustiprėjo. Šiauriėčių šaltumo bijoję gimnazistai buvo nustebinti šilto sutikimo ir vaišingumo. Išsiskiriant netrūko nei ašarų, nei liūdnų veidų,tačiau dar laukia vienas šiltas susitikimas pavasarį Lietuvoje. 



 

Projektas "EUROLUDIX" (European Useful Recreational activities for Learning languages in Unity and Diversity Improving well being of students)

Projekte dalyvavusios šalys: Lietuva, Prancūzija, Suomija, lenkija, Rumunija, Italija
Tikslas - aktyvus mokiniu laisvalaikio praleidimas, sportas, kultūrinis pažinimas.
Projektas prasidejo 2009 m. ir tęsėsi iki 2011 metų, kiekvieno vizito metu 5 gimnazijos moksleiviai lankėsi užsienio mokyklose.


  EUROLUDIX  projekto pradžioje, Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje atrankos būdu, buvo sadaryta projekto įgyvendinimo komanda susudedanti iš 25 moksleivių. Gimnazistai susipažino su projekto veikla, tikslais, projekto įgyvendinimo būdais bei priemonėmis. Koordinuojanti mokykla iš Prancūzijos sukūrė oficalų projekto internetinį puslapį
www.euroludix.ning.com, visi projekto dalyviai turėjo prisiregistruoti bei užpildyti  reikalingą informaciją. Kiekvienai šaliai tinklalapyje skirta vieta informacijos patalpinimiu, kuri susideda iš: mokyklos tinklalapio adreso, krašto istorinių faktų pristatymo, klausomiausios muzikos, įžymiausių žmonių pristatymo, laisvalaikio praleidimo, sporto, lankytinų vietų ir kitos aktualios informacijos.   Kiekvieno projekto dalyvių susitikimo metu moksleiviai susipažindavo su šalies kultūra, tradicijomis, aktyviu laisvalaikio praleidimo būdu, buvo organizuotos ekskursijos, pažintinės programos, sporto šventės. Dalyvių patirtis, išgyvenimai buvo filmuojami, fotografuojami, vėliau patalpinami projekto oficialiame tinklalapyje. Prieš kiekvieną projekto dalyvių susitikimą, buvo skiriamos įvairios užduotys, parengiamos prezentacijos. Visa video bei kita medžiaga talpinama oficialiame projekto paskyroje http://www.youtube.com/user/EUROLUDIX

Projektas  EUROLUDIX projekto dalyvių susitikimas Suomijoje 2011 gegužės 2 - 7 dienomis
plačiau...


EUROLUDIX projekto dalyvių susitikimas Italijoje 2010 rugsėjo 20 dieną
plačiau...

 

UOLUDIX-Prancūzija...



 Projektas "Švietimo mainų paramos fondo Comenius programos"
 "Finansinių įgūdžių formavimas paauglių gyvenimui" 

 BYÅSEN vidurinė mokykla  

Draugyste

Kovo 25-30 dienomis Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje lankėsi svečiai iš Byasen mokyklos, esančios  Trondheim mieste, Norvegijoje. Ši mokykla yra viena naujausių ir moderniausių šalyje. Jos mokiniai dalyvauja įvairiose mainų programose. Tai buvo pirmas NordPlus projekto „ The Art of Learning “ įgyvendinimo etapas Lietuvoje. 

 Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokytojos Gitana Kaupienė ir Rita Bagdonaitė bei 2a klasės gimnazistai organizavo projekto dalyvių veiklą Lietuvoje. Abiejų šalių moksleiviai susipažino su švietimo sistemomis skirtingose mokyklose, sužinojo apie mokymosi būdus, tobulino anglų kalbos įgūdžius. Gyvendami lietuvių šeimose, svečiai turėjo progą pažinti šalies kultūrą, papročius, tradicijas. 

Dalyviai :
Kėdainių šviesioji gimnazija
Selcuklu Dolapoglu Anadolu Lisesi (Turkija)

-----

Projektas "Sipoon lukio" (Suomija)  

2010 m. kovo 2-7 dienomis vyko projekto mokytojų susitikimas, kurio metu pedagogai numatė bendros veiklos kryptis, prioritetus. 

susirinkusieji

darbai

Susipažino su Turkijos švietimo sistema, aplankė keletą mokyklų.Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje projektą koordinuoja: G.Kaupienė, G.Morkūnienė, R.Losevič bei L.Žukauskienė, dalyviai: 2c klasė.

Visus norinčius susipažinti su projektu, kviečiame apsilankyti projekto svetainėje https://sipoonlukio.com

Pavadinimu - Comenius: How to use money?


 Tarptautinis projektas "Mokykla ir gyvenimas Lietuvoje ir Berlyno žemėje"  

Kėdainių Šviesioji gimnazija dalyvaujatarptautiniame projekte „Mokykla ir gyvenimas Lietuvoje ir Berlyno žemėje“, esančiame internetinėje svetainėje eTwinning.  

    eTwining programa, skirta mokyklų bendradarbiavimui internete su kitų Europos šalių mokyklomis partnerėmis. Ji skatina mokyklų bendradarbiavimą Europoje, naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT), teikdama paramą, įrankius ir paslaugas, kurių dėka mokyklos gali lengvai užmegzti trumpalaikes ar ilgalaikes partnerystes bet kurioje dalykinėje srityje. eTwinning projekte gali dalyvauti :

  • Bet kurio dalyko mokytojai, mokyklų direktoriai,bibliotekininkai ir kiti mokyklų darbuotojai;
  • Mokyklos iš Europos Sąjungos šalių, Norvegijos bei Islandijos; 

Ikimokyklinio ugdymo įstaigos, pradinės ir vidurinės mokyklos (mokinių amžius nuo 3 iki 19 metų).
Šviesiosios gimnazijos bendravimo partnere tapo Theodor – Haubach – Oberschule  iš Berlyno.  

mokykla1

mokytojai3

 

 Mokykla pavadinta Teodor Haubach, žymaus vokiečių socialdemokrato, publicisto, kovotojo prieš nacizmą, vardu. Tai realinė- pagrindinė mokykla. Mokyklą sudaro 6 pastatai: vienas skirtas vadovybei, kiti -dalykų kabinetams. 

    Pagrindinėje mokykloje besimokantys įgyja tik pagrindinį išsilavinimą ir renkasi darbininkiškas profesijas. Realinėje mokykloje  mokiniai turi teisę mokytis gimnazijoje. Mokykloje šiuo metu dirba 33 mokytojai, 2 socialiniai pedagogai, "Mokyklos stoties" vadovas. "Mokyklos stotis"- tai tokia vieta mokykloje, kur mokiniai leidžia laisvalaikį, kai nėra jiems pamokų. Mokykloje veikia būreliai: informatikos, interneto, futbolo, teniso, pirmosios medicininės pagalbos, slidinėjimo. Įkurta muzikinė grupė, gitaros kursas. 

    Kėdainių Šviesiosios gimnazijos mokytojai ir 1-2 klasių gimnazistai, vadovaujami vokiečių kalbos mokytojos Danutės Šegždienės, aktyviai įsijungė į projekto veiklą. Šviesiosios gimnazijos moksleiviai daug sužinojo apie Berlyną, Vokietijos švietimo sistemą, mokyklos tradicijas, pagilino savo vokiečių kalbos žinias, o projekto dalyviai iš Vokietijos - apie Kėdainių miestą, gimnazijos istoriją, tradicijas, švietimo ir ugdymo sistemą Lietuvoje. Internetinėje svetainėje eTwinning forume moksleiviai gali susirašinėti, pateikti rūpimus klausimus, gauti į juos atsakymus.

Projektų rengimo grupės 

Teodor- Haubach mokyklos projekto rengimo grupė: iš kairės Giunter Bergner- vadovas, informacinių technologijų administratorius, biologijos ir darbų mokytoja ponia Franke, darbų ir ekonomikos mokytojas ponas Gehrke. 

  Kėdainių Šviesiosios gimnazijos projekto rengimo grupė: iš kairės R. Judickienė, anglų kalbos mokyt.,  R.Burbaitė, bibliotekininkė, D Šegždienė - vadovė, vokiečių kalbos mokyt., V. Širka, istorijos mokyt., R. Losevič, informatikos mokytoja, D. Smulskienė, geografijos mokytoja.