Pilietiškumo ir kūrybiškumo ugdymo projektas „Lietuva – tai mes“

Projektas skirtas įtraukti gimnazijos bendruomenę į Vasario 16-tosios  minėjimo renginių ciklą. Mokiniai buvo įtraukti į patyriminį pilietiškumo ir kūrybiškumo mokymosi procesą: vyko integruotos istorijos, dailės, geografijos ir technologijų pamokos. Istorijos pamokų metu mokiniai turėjo išsiaiškinti kaip kito Lietuvos valstybės teritorinis vientisumas (1914-1991), vyko debatai apie iškilių asmenybių ir istorinių veiksnių įtaką Lietuvos kaip valstybės vientisumui. Geografijos pamokose mokiniai analizavo laikmečio Lietuvos teritorijos ribas žemėlapiuose. Diskutavo apie geopolitinę ir ekonominę Lietuvos padėtį. Per dailės pamokas mokiniai turėjo kūrybiškai atkartoti Lietuvos valstybės sienų kontūrus tam panaudodami istorijos ir geografijos pamokose įgytas žinias. Grupė gabiausių mokinių sukūrė šventinio renginio dekoraciją – Lietuvos valstybės maketą ant didelės 2×2,5 m plokštės. Kuriant dekoraciją mokiniams reikėjo sutvirtinti ir sujungti  kelias plokštes į vieną, nupiešti Lietuvos valstybės kontūrus dideliame plote ir viską tinkamai apipavidalinti. Šis jų darbas papuošė gimnazijos kiemelį šventinio renginio metu. Prieš  renginį klasių valandėlių metu gimnazistai mokėsi, kaip išradingai galima pasveikinti žmones valstybinių švenčių proga ir kūrė šventinius sveikinimus Lietuvai, kuriuos perskaitė renginyje.  Svarbia projekto dalimi tapo tautinės juostos pynimas. Šiam darbui mokiniai turėjo itin kruopščiai pasirengti iš anksto. Kad juosta būtų autentiška, per dailės ir technologijos pamokas mokiniai turėjo išanalizuoti Aukštaitijos regiono tautinių raštų simboliką, spalvų gamą ir reikšmes, juostų pynimo techniką. Visas įgytas žinias mokiniai pritaikė renginio metu pindami tautinę juostą. Į gimnaziją buvo atvežtos senovinės juostų pynimo staklės. Kiekvienas mokinys turėjo galimybę praktiškai išbandyti juostų pynimo techniką ir taip prisidėti  prie projekto „Lietuva – tai mes” įgyvendinimo. Renginio metu mokiniai nupynė 2 metrus tautinės šimtmečio juostos.

Skip to content