2024 m. rugsėjo 30 – spalio 4 d. anglų k. mokytojos Laima Janonienė ir Gitana Kaupienė dalyvavo darbo stebėjimo vizite ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE CON CONVITTO ANNESSO I. e V. Florio mokykloje, įsikūrusioje net dviejuose miestuose – Trapanyje ir Erice, Sicilijoje. Šis vizitas suteikė unikalią galimybę susipažinti su Sicilijos švietimo sistema, mokytojų ir mokinių santykiais bei mokymosi kultūra.
Pamokų ir popamokinės veiklos stebėjimas
Mokytojos su dideliu susidomėjimu stebėjo įvairias pamokas bei popamokinę veiklą. Sicilijos mokytojai aktyviai naudoja inovatyvius metodus, siekdami ugdyti socialiai ir emociškai intelektualų jaunimą, kuris gebėtų efektyviai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis. Pamokose akcentuojama ne tik akademinė sėkmė, bet ir emocinio intelekto ugdymas. Laima ir Gitana pastebėjo, kad mokytojų ir mokinių santykiai Sicilijoje yra labai šilti, artimi, grindžiami abipuse pagarba. Mokytojai ne tik perteikia žinias, bet ir rūpinasi mokinių emocine būsena, stengiasi kurti saugią ir palaikančią mokymosi aplinką.
Popamokinėje veikloje taip pat skiriama daug dėmesio mokinių socialinių įgūdžių ugdymui. Organizuojamos įvairios kūrybinės ir socialinės iniciatyvos, kurios skatina bendradarbiavimą ir atsakomybę už bendruomenės gerovę.
SEU ir technologijos svarba švietime
Vizito metu mokytojos gilinosi į socialinio ir emocinio ugdymo (SEU) svarbą šiuolaikiniame pasaulyje, ypač švietimo procese, kur vis daugiau dėmesio skiriama skaitmeninėms technologijoms. Stebėtas darbas Sicilijos mokyklose atskleidė, kaip efektyviai galima derinti tradicinį ugdymą su technologiniais įrankiais, padedančiais ugdyti mokinių kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir emocinį atsparumą.
Kultūrinė Sicilijos patirtis
Vizitas suteikė galimybę ne tik gilintis į švietimo metodikas, bet ir pažinti Sicilijos kultūrą. Mokytojos apsilankė Marsaloje, kur grožėjosi unikalia druskų laukų panorama. Marsala garsėja savo turtingu istoriniu ir gamtos paveldu, kurio dalis yra senosios druskos kasyklos, šiandien tapusios vienu iš kultūrinės ir gamtos paveldo simbolių.
Palermo mieste mokytojos aplankė Teologijos universitetą, kur turėjo galimybę susipažinti su šio mokslo įstaigos veikla, pasigrožėti istorine architektūra bei sužinoti apie šiuolaikines teologijos ir filosofijos studijas. Universitetas pasižymi unikaliu deriniu tarp tradicijų ir modernumo – tai vieta, kur senovės mokslas susilieja su dabarties iššūkiais.
Sicilijos virtuvė ir regiono išskirtinumas
Vizito metu mokytojos ne tik domėjosi švietimo sistema, bet ir ragavo Sicilijos virtuvės patiekalus, kurie garsėja savo skonių ir ingredientų gausa. Vietiniai valgiai – nuo šviežių jūros gėrybių iki garsiosios sicilietiškos picos – paliko neišdildomą įspūdį. Sicilijos kraštovaizdis taip pat įkvepia: kalnuotos vietovės, pakrantės vaizdai ir autentiški maži miesteliai atspindi šio regiono išskirtinumą ir žavesį.
Vizitas Sicilijoje neabejotinai praturtino mūsų mokytojų žinias, atvėrė naujas galimybes ugdymo procese ir suteikė įkvėpimo toliau kurti šiuolaikišką ir inovatyvią švietimo aplinką mūsų mokykloje.



