Emocijų svarba savijautai

Nuoseklios socialinio ir emocinio ugdymo programos reikšmingai prisideda prie vaikų ir jaunimo socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo, tačiau maksimalių rezultatų galima  pasiekti tik integruojant socialinius ir emocinius įgūdžius ugdančius elementus į visą ugdymo procesą, todėl Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokytojų komanda antrus metus vykdo Erasmus + projektą “The importance of social, emotional and healthy living compentence for the growth of personality”.

Kovo mėnesio pradžioje Šviesiosios gimnazijos direktorė Violeta Liutkienė, mokytojos Jūratė Kaupienė ir Dalia Pabarčienė Martinikoje, Karibų jūros saloje, dalyvavo šio projekto dėstymo vizito programoje Lycee Professionnel Leopold Bissol mokykloje.  

Nors projekto koordinatorė Dominique Hauteville tuo metu viešėjo Prancūzijoje, Lietuvos delegaciją maloniai priėmė anglų kalbos mokytoja Serge Sand. Pirmą vizito dieną vyko dalykinis mokyklų direktorių pokalbis apie šalių ugdymo sistemos ypatumus, bendrąsias ugdymo kompetencijas, po to buvo surengta ekskursija mokykloje, kurioje mokosi apie 600 mokinių ir dirba 59 pedagogai. Mokiniai šioje mokykloje ne tik mokosi pagal BU programas, bet ir renkasi profesiją. Mokykla ruošia statybos darbininkus, architekto pagalbininkus, santechnikos specialistus, transporto priemonių remontininkus ir kitų profesijų atstovus. 

Projekto veiklos siejamos ir su  atnaujintomis BU programomis, todėl didelis dėmesys skiriamas ne tik pažintinei, bet ir komunikacijos, kūrybiškumo kompetencijoms. Lycee Professionnel Leopold Bissol mokytojai ir mokiniai paminėjo, kad SEU jiems yra nauja sąvoka, todėl pamokų metu noriai klausė teorinės medžiagos ir atliko praktines užduotis: stengėsi atpažinti savo ir klasės draugų nuotaiką, pagal emocijų skalę matavo(si)  emocinę būseną, o atlikdami užduotį „Žalia – raudona“ stengėsi neigiamas emocijas keisti teigiamomis, be to, bandė žvelgti į iškilusias problemas optimaliai. Rasti savo Gremliną ir gebėti jį prisijaukinti patiko ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, kurie dalyvavo pamokose.  Be abejo, šiame dinamiškame pasaulyje labai svarbu gebėti tinkamai paskirstyti savo laiką, todėl mokiniams buvo pasiūlyta patiems susidėlioti savo gyvenimo ratą, atkreipti dėmesį, kam mažiausiai ir kam daugiausiai skiria laiko per dieną.

Malonu viešint svetur susipažinti su vietos kultūra ir aplankyti svarbiausius objektus, todėl laisvu laiku gimnazijos delegacija šiek tiek keliavo po Martinikos salą, gėrėjosi Balata botanikos sodo grožiu, lankėsi prie Sen Pjero griuvėsių. Tai buvęs pagrindinis Martinikos miestas ir uostas, vadintas Vakarų Indijos perlu, deja, jį 1902 m. į jūrą nugramzdino išsiliejęs Pelée kalnas. Vulkaninis sprogimas sunaikino miestą, dabar šį miestą mena tik likę bažnyčios pamatai. Be abejo, graži ir dabartinė salos sostinė – miestas Fort de Franse.

Išlydėdami namo Šviesiosios gimnazijos delegaciją, Lycee Professionnel Leopold Bissol mokytojai ir mokiniai sakė, kad jiems buvo naudinga kitokio ugdymo(si)  savaitė, kad jie skatins save ir aplinkinius būti „čia ir dabar“, kreips dėmesį į emocijų svarbą. Džiugu, kad paskutinę vizito dieną ir pasisveikinti, ir atsisveikinti vietos mokiniai jau gebėjo ir lietuviškai. 

Dalia Pabarčienė,  Jūratė Kaupienė, Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokytojos

Skip to content