Veikla

Emocinio intelekto lavinimo pamoka „Gyvieji paveikslai“ 

Emocinis intelektas – svarbus žmogaus dvasinės sveikatos veiksnys, apibrėžiamas kaip gebėjimas suprasti savo ir kitų žmonių emocijas įvardinti ir apibūdinti, kaip situacijoje jaučiasi žmogus, ką rodo jo veido išraiška, gestai, laikysena. Pirmų klasių mokiniai emocinį intelektą lavino integruotoje pamokoje „Gyvieji paveikslai“. Pasirinkę vieną labiausiai patikusį klasicizmo epochos paveikslą, internete ieškojo informacijos apie paveikslo autorių, epochą, tyrinėdami paveikslą pagal pateiktą metodiką, mokėsi atpažinti juose pavaizduotų žmonių emocijas, įvardinti ir apibūdinti, kaip rodomoje scenoje jaučiasi kiekvienas žmogus. Pasitelkę tėvus bei panaudodami namuose esančius daiktus, augintinius ir kitus objektus, kūrė paveikslo kartotę – gyvą jų inscenizavimą, užfiksuotą fotografijoje – perteikdami tą pačią emocinę būseną ir mokydamiesi ją atpažinti savyje. Su vaizdų apdorojimo programa Gimp per informacinių technologijų pamokas suredagavo, retušavo fotografijas. Refleksijos metu mokiniai prisipažino, kad savęs pažinimo pamoka lavino vaizduotę, skatino kūrybiškumą, sudarė galimybes mokytis menų ir kitų dalykų integracijos, o svarbiausia, modeliuojant įvairias situacijas, atpažinti jose savo emocinę būseną, diskutuoti su tėvais. Visi sutarė, kad gebėjimas atpažinti emocijas savyje ir kituose bei gebėjimas jas valdyti lemia sėkmingesnius žmonių tarpusavio santykius, geresnius socialinius įgūdžius, turi didelės įtakos profesinei karjerai bei sėkmei. 

Fotografijos

2020 m. vasario 7 d. Sveikos gyvensenos projektas „Negarink” 

Gimnazijos biologijos ir chemijos mokytojams bendradarbiaujant su Lietuvos sveikatos mokslų universitetu (LSMU) įgyvendintas sveikos gyvensenos projektas „Negarink“.

Integruotose biologijos ir chemijos pamokose mokiniai įgijo žinių apie kvėpavimo sistemos ligas ir per 3D akinius  virtualiai stebėjo biologinius procesus, vykstančius žmogaus organizme garinant ar rūkant cigaretes, išsiaiškino, kokios kenksmingos medžiagos yra naudojamos  gaminant elektroninių cigarečių skystį. Naudodami įvairias priemones mokiniai sukonstravo garinimo (rūkymo) procesą įmituojantį prietaisą ir atliko garinimo proceso eksperimentą, leidžiantį iš vatos pagamintuose plaučiuose nustatyti  nuosėdų masę.  Mokiniai pristatė eksperimento rezultatus ir išvadas pagrįsdami garinimo kenksmingumą sveikatai. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentų organizuotoje patyriminėje veikloje „Ar garini, ar rūkai – vis tiek save žudai“ mokiniai imitavo realias socialines situacijas ir įsivertino savo socialinį atsparumą įvairioms pagundoms.

Projekto „Negarink“ filmuota medžiaga

2019 m. gegužės 28 d. Kėdainių šviesiosios gimnazijos VGTU klasę lankę ir universitete edukacinėse erdvėse bei laboratorijose dirbę 2-okai ir 3-okai gavo VGTU universiteto pažymėjimus.

Tikimės VGTU klasę lankę mokiniai įgijo vertingų žinių, susipažino su universiteto veiklomis ir praktikomis.

Linkime VISIEMS didžiulės sėkmės renkantis savo gyvenimo kelią!..

2019 M.

Aplinkosauginė akcija „Darom 2019“

Kaip ir kasmet aplinkosauginė akcija „Darom 2019“ sukvietė gimnazijos bendruomenę nuo šiukšlių vaduoti gimtojo krašto gamtos kampelius. Gimnazijos mokiniai, mokytojai, tėvai tvarkė Skinderiškio dendrologinį parką, Smilgos upelio pakrantę, miesto parko teritoriją. Akcija skatinome bendruomeniškumą ir atkreipėme dėmesį į taršos, aplinkosaugos problemas.

 

VGTU pateko į pasaulio universitetų šimtuką: pasiekė aukščiausią poziciją Lietuvos istorijoje.  Plačiau…

 Lapkričio 24 d. gimnazijoje lankėsi VGTU aplinkosaugos laboratorija. VGTU ir ASU klasių mokiniai bei mokinių mokslinės draugijos nariai turėjo galimybę stebėti ir atlikti po tris laboratorinius bandymus: mobiliųjų telefonų elektromagnetinių lauko, oro taršos nustatymo, triukšmo lygio nustatymo tyrimus.

2018 m.

STEAM profesinio veiklinimo diena „Šok į tėvų klumpes“

Kasmet birželio mėnesį gimnazijoje organizuojama atvirų durų diena tėvų darbovietėse „Šok į tėvų klumpes“.  Šiemet mokinės Godos Ivaškevičiūtės mama pasikvietė į laikraščio „Rinkos aikštė” redakciją ir krašto televiziją. Gimnazistai  supažindino  su redakcijos darbuotojais: žurnalistais, telekomunikacijų technikais, operatoriais, fotografais, redaktoriais, maketuotojais. Gimnazistai susipažino su jų darbu ir iškylančiomis problemomis. Pasiskirstę į grupes, gimnazistai kūrė ir filmavo žinių bei gyvenimo būdo laidas, dirbo korespondentais ir žinių vedėjais, mokėsi dirbti su kameromis. Mokinių grupių sukurtos laidos bus transliuojamos TV eteryje.  1a ir 1c klasės mokiniai vyko į akcinę bendrovę „Lifosa” ir ten sutiko ne tik Mato tėtį, susipažino su technologų, inžinierių darbu, bet ir  karštą vasaros dieną atsidūrė fosfogipsu “apsnigtose” kalnų viršūnėse. Besidomintys medicina mokiniai, vyko į VšĮ „Kėdainių ligoninė“ ir VšĮ „Kėdainių PSPC“. Bernadetos mama susipažino su įstaigų struktūra, darbo specifika, gydymo sąlygomis, suteikė galimybę mokiniams stebėti kai kurias procedūras. LAMMC genetikos laboratorijoje mokiniai susipažino su genetiko profesija, Gimnazistai, besidomintys baldų gamyba, lankėsi  modernioje danų kapitalo įmonėje TEXDAN, gaminančioje baldinių apmušalų ir transporto sėdynių asortimentą bei įmonėje MEDUMA. Šios profesinio veiklinimo dienos tikslas – ne tik suteikti galimybę mokiniams ,,pasimatuoti“ bei paskatinti rinktis STEAM srities profesijas, bet ir įtraukti tėvus į ugdymo procesą.

2018 m. rugsėjo 20 dieną Aleksandro Stulginskio universitete vyko ASU klasių susitikimas

Susitikimą pradėjo ASU rektorius prof. dr. Antanas Maziliauskas. Mokiniai dalyvavo paskaitose „Gyvenimo logistika“, „Karjeros keliai ir klystkeliai“. Gimnazijos vadovai Ir mokytojai su  ASU rektoriumi, VDU studijų prorektore  doc. Laima Taparauskiene  Ir fakultetų dekanats apžvelgė praėjusių metų veiklas Ir diskutavo apie ASU klasių perspektyvas Ir veiklos kryptis 2018-2019 m.m. Susitikimo dalyviai nusprendė sukurti ASU klases turinčių mokyklų tinklą.

Daugiau informacijos apie susitikimą čia: http://asu.lt/drauge-augti-pasiryzusios-asu-klases-pradejo-mokslo-metus/

2018 m. kovo 29 d. ASU klasės mokiniai lankėsi universitete, kur klausėsi paskaitų apie geologiją ir Lietuvos žemės ypatumus, atliko dirvožemio tyrimus, chemijos laboratorinius darbus bei diskutavo apie iššūkius kylančius renkantis tinkamą profesiją.

2017 m.

Siekiant tobulinti gimnazijos STEAM strategiją, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centro (LAMMC) filialo Žemdirbystės instituto Genetikos ir fiziologijos laboratorija. Šia partneryste siekiama sudaryti sąlygas mokiniams susipažinti su Genetikos ir fiziologijos laboratorijos veikla, baze, vykdomais tyrimais, atlikti  praktinius-eksperimentinius darbus, analizuoti gautus rezultatus bei konsultuoti mokinius rengiant pranešimus praktinėms-mokslinėms konferencijoms. Sudaryti galimybes mokiniams kartu su mokslininkais atlikti tyrimus, jų rezultatus pristatyti Europos sąjungos jaunųjų mokslininkų konkurso nacionaliniame etape,  konsultuoti mokinius, dalyvaujančius biologijos krypties jaunųjų mokslininkų programose. Skatinti mokinių domėjimąsi LAMMC ŽI Genetikos ir fiziologijos laboratorijos veikla bei pasiekimais, mokslininko profesija. Rengti bendrus mokslo ir mokslininko profesijos populiarinimo renginius. Vykdyti bendradarbiavimo gerosios patirties sklaidą. Gimnazijos administracija įsitikinusi, jog ši sutartis ir veiksmų plano įgyvendinimas sudarys galimybes plėtoti į STEAM orientuotą ugdymą

2017 m. gruodžio 13 d. ASU klasės mokiniai lankėsi Aleksandro Stulginskio universitete.

Ugdymo dienos programa. Atsisiųsti…


2017 m. lapkričio 24 d. ASU klasės mokiniai bei mokinių mokslinės draugijos nariai turėjo galimybę aplinkosaugos laboratorijoje stebėti ir atlikti po tris laboratorinius bandymus: mobiliųjų telefonų elektromagnetinių lauko, oro taršos nustatymo, triukšmo lygio nustatymo tyrimus.

Ekspedicija Metelių regioniniame parke

Alytaus Jotvingių gimnazijos STEAM komanda pakvietė mūsų gimnaziją į aplinkotyros ekspediciją Metelių regioniniame parke. Ekspedicijoje gimnazistai, susipažino su miško ekosistema, tyrinėjo pievos ekosistemą, kur aptiko ne vieną augalą įrašytą į Lietuvos raudonąją knygą, gaudė vabzdžius, kuriuos atpažinę vėl paleisdavo į laisvę, atliko integruotas biologijos, geografijos, IT, chemijos, dailės praktines užduotis: morfologiniai lapo požymiai, paprastosios eglės Picea abies spyglių ilgis, bendrijų ekologija: mitybos grandinė, pigmentai, cianotipija. Ekspedicijos dalyviai leidosi į keliolikos kilometrų naktinį žygį, vakarojo prie laužo, vykdė edukacines veiklas. Žygių metu sukauptą stebėjimų medžiagą apdorojo ir pristatė ekspedicijos dalyviams. Mokiniai džiaugėsi, kad pasiryžo tris paras patogias namų lovas iškeisti į miegą palapinėse tam, kad galėtų būryje bendraminčių tyrinėti gamtą.

Aplinkosauginė akcija Skinderiškio dendrologine parke

Gimnazijos NVO ,,Tėvų klubas“  kaip ir kasmet  sukvietė gimnazijos bendruomenę į aplinkosauginę akciją Skinderiškio dendrologiniame parke. Skinderiškio dendrologinis parkas pagal dendrologinę vertę prilygsta botanikos sodams. Parkas pasižymi itin didele sumedėjusių augalų rūšių, veislių, taksonų įvairove – čia auga apie 1 300 rūšių, porūšių, varietetų, formų ir veislių medžių, krūmų, lianų, iš jų apie 150 spygliuočių ir 1 150 lapuočių taksonų. Tai viena gausiausių dendrologinių kolekcijų Lietuvoje. Šalia įvairios ir turtingos dendrologijos kolekcijos, parke yra daugybė riedulių – ledynmečių pėdsakų mūsų krašte. Mokiniai, mokytojai, tėvai tvarkė parko teritoriją, klausėsi miškininko pasakojimo apie parko unikalumą, susipažino su parko dendrologiniu turtu, vaišinosi ant laužo virta koše. Šia akcija gimnazijos bendruomenė skatinama globoti savo krašto unikalius gamtos kampelius, saugoti gražią ir švarią aplinką.

 

Metodinis renginys „Idėjų mugė“

Gimnazijos STEAM komanda organizavo metodinių idėjų mugę, kurioje 11 gimnazijos mokytojų dalinosi savo gerąja STEAM ugdymo patirtimi. Mokytojai kolegoms pristatė mobiliųjų įrenginių, 3D spausdintuvo panaudojimo idėjas įvairiose formaliojo ir neformaliojo ugdymosi veiklose, metodų parinkimo, ugdymo turinio integravimo galimybes, virtualių mokymosi aplinkų, erdvių už mokyklos sienų teikiamas galimybes STEAM kompetencijoms ugdytis. Tai puikus renginys pasidalinti savo sėkmės istorijomis ir pasidžiaugti kolegų sėkmėmis, mokytis iš kitų, pasisemti idėjų ir kartu tobulėti.

ASU klasėje 2016-2017 mokslo metais mokėsi 25 antrų klasių ir 15 pirmų klasių mokinių.

2016 lapkričio 17 d. vyko ASU diena gimnazijoje. Gimnazistams, baigusiems pirmuosius metus, įteikti ASU pažymėjimai. Mokiniai klausėsi Aleksandro Stulginsnio lektorių paskaitų, dalyvavo komandos formavimo užsiėmimuose. 

Keletas atsiliepimų:

Kornelija Juškevičiūtė sakė: ,,Dieną praleidau puikiai. Labai patiko, nes nebuvo nuobodu. Buvo įdomu sužinoti, kokių įdomių dalykų mokoma ASU bei kokius darbus atlieka tam tikros profesijos žmonės.Taip pat sužinojau apie man dar negirdėtas profesijas. Buvo smagu žinoti, jog lietuviai yra labai vertinami kaip žemės ūkio specialistai ir kt. Taip pat buvo įdomu klausyti paskaitos apie paukščius, kaip juos tinkamai prižiūrėti. Dar patiko užsiėmimai, kuriuos atlikom visi kartu. Žinoma, labai patiko ir dovanos.“

Mėta Cekanavičiūtė: ,,Buvo naudinga, nes visi labiau pažinome vienas kitą, pirmą kartą daug dirbome kartu.“

Matas  Smolinas: ,, Diena su ASU lektoriais labai patiko, susipažinau su ASU veikla ir sužinojau, kokie yra  fakultetai, kokias specialybes galima rinktis ir kodėl jos yra perspektyvios. Patiko komandiniai užsiėmimai, išmokau, kaip pasitikėti savo komanda ir būti jos dalimi. Manau, kad laikas praėjo labai greitai gal dėl to, kad buvome puikiai užimti ir susidomėję lektorių paskaitomis.‘‘

2016 m.

Gimnazijos STEAM dalykų mokytojų metodinė diena universitete

Gimnazijos direktorė Violeta Liutkienė ir STEAM mokytojų komanda metodinėje dienoje su Aleksandro Stulginskio universiteto (ASU) prorektoriumi ir dėstytojais aptarė glaudaus bendradarbiavimo formas, organizuojant gimnazijoje suformuotos ASU klasės ugdymosi procesą. Numatė nuotolinio bendradarbiavimo galimybes tarp gimnazijos mokytojų ir universiteto dėstytojų, derino dalykų programas, praktinius, eksperimentinius darbus, projektinių darbų tiriamosios dalies atlikimo galimybes universiteto laboratorijose, numatė metodus, kuriais mokiniai mokydamiesi STEAM dalykų integruoto modulio programos gimnazijoje, pasiruoš praktiniams darbams universitete, aptarė mokinių pažangos vertinimo kriterijus ir laikotarpius, ruošė ugdymosi dienų universitete planus.

Gimnazijos komanda – tiriamosios veiklos parodoje „Mokykla 2016“ organizatorė

Gimnazijos komanda organizavo tiriamąją veiklą Respublikinės švietimo inovacijų parodos „Mokykla 2016“ „Atradimų laboratorijų“ erdvėje. Gimnazijos chemijos mokytojos Daiva Ivaškevičienė ir Irma Krivickienė bei Mokinių mokslinės draugijos nariai priėmė Respublikinės švietimo inovacijų parodos „Mokykla 2016“, vykusios  Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“, iššūkį ir šalies 8-10 klasių mokinius, besidominčius gamtos mokslais, pakvietė į tiriamąją veiklą „Ką slepia oranžinė morkos spalva?“ Atradimų laboratorijų“ erdvėje. Tiriamosios veiklos dalyviai susipažino su chromatografu, kuris taikomas chemijos, biochemijos, molekulinės biologijos, biotechnologijos ir medici­nos laboratorijose, gilino teorines žinias apie chromatografiją – vieną mišinių išskirstymo būdų – atliko tyrimą, kurio metu išskirstė gamtinius mišinius – morkų ir burokėlių sultis – chromatografijos metodu, rado atsakymus į klausimus: „Ką slepia oranžinė morkos spalva?“, „Kodėl į morkų sultis reikėtų įpilti šlakelį aliejaus?“, „Kuo filtro popierius panašus į greitkelį? Paroda „Mokykla 2016“ – tai puiki galimybė susitikti visai švietimo bendruomenei ir kartu atrasti tai, kas svarbiausia – įkvėpimą, prasmę ir naujas patirtis.Glaudus mokytojų ir mokinių bendradarbiavimas sudarė sąlygas savo patirtį pristatyti šalies mokiniams ir mokytojams. Modernų chromotografą šiai veiklai organizuoti mums patikėjo Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras – mūsų socialinis partneris. Šioje veikloje mokiniai tobulino tiriamosios veiklos įgūdžius.

Pasirašyta STEAM komandų bendradarbiavimo sutartis

 

Mūsų gimnazijos STEAM komanda pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Alytaus Jotvingių gimnazijos STEAM komanda. Šia partneryste siekiama tikslingai dalyvauti Lietuvos STEAM mokyklų tinkle, skatinti gimnazijų STEAM darbo grupes inicijuoti bendravimo ir bendradarbiavimo formas, organizuojant su STEAM susijusias metodines ir mokymosi veiklas, įtraukiant bendruomenes ir socialinius partnerius. Šalys įsipareigojo dalintis metodinės veiklos patirtimi. kviesti gimnazijų bendruomenių narius į renginius ar konkursus, organizuoti bendrus renginius, susijusius su sutarties objektu, kleisti gerąją patirtį apie partnerystę. Susitikimo metu ne tik pasirašyta bendradarbiavimo sutartis, bet ir stebėta atvira biotechnologijų pamoka, susipažinta su gimnazijos mokinių projektiniais darbais, aplankyta AB „Lifosa“.

2015 m. Moksliniai tyrimai modernioje laboratorijoje „MoMoLab“

Gimnazijoje lankėsi mobilioji mokslinė laboratorija „MoMoLab“. Mokiniai gilinosi į chemijos, biologijos, fizikos ir astronomijos sričių mokslinius tyrimus. Dirbo su įvairiais prietaisais ir moksline įranga, asmeniškai konsultavosi su aukštos kvalifikacijos specialistais (VU dėstytojais). Vizito programa buvo parengta pagal iš anksto mokinių pasirinktas domėjimosi sritis. Dviejų dienų trukmės vizito metu dvidešimt du  9-11 klasių mokiniai kartu su mokslininkais konkretino savo mokslines idėjas, pasirengė tyrimo planą, bendravo su vietos bendruomenėmis ir rinko duomenis Kėdainių apylinkėse, dirbo su moksline įranga ir atliko tyrimus bei pirminę duomenų analizę. Tyrimų rezultatus pristatė baigiamojoje konferencijoje. Atliekant  tyrimus bei pristatant darbus mokiniai rėmėsi gamtos mokslų, matematikos bei IT žiniomis.  Taip pat mokiniai stebėjo ir patys atliko eksperimentus, lankėsi mobiliajame planetariume, klausėsi paskaitų apie mokslo naujienas Tęstiniame etape mokiniai, konsultuodamiesi su mokslininkais, sistemino duomenis, atliko jų analizę ir parengė savo darbų ataskaitas.

Daugelis mokinių įvardijo, kad „pasimatuoti” tyrėjo darbą jiems buvo unikali patirtis.  Pasak gimnazistų, „tai įsimintiniausios tiriamojo ir eksperimentinio darbo dienos”. Stebėti eksperimentus, klausytis paskaitų, lankytis mobiliajame planetariume turėjo galimybę ir kiti mokiniai, pedagogai. 

Stažuotė Europos branduolinių tyrimų organizacijoje CERN

2015 m. vasario 15-21 dienomis fizikos mokytojas Renoldas Klimavičius stažavosi Europos branduolinių tyrimų organizacijoje CERN. Stažuotės metu vyko paskaitos, praktiniai darbai, diskusijos, svarbių CERN objektų lankymas. Praktiniuose seminaruose buvo gilinamos žinios dalelių fizikos srityje, susipažįstama su moderniąja fizika, elementariųjų dalelių greitintuvais, jų veikimo principais, duomenų apdorojimu, kompiuterių galimybėmis. Stažuotės dalyviai turėjo unikalią galimybę pamatyti dalelių greitintuvą ir detektorius, dalelių greitintuvo  konstrukcijas. Ypač naudingas buvo neformalus bendravimas su organizacijos darbuotojais ir kitais stažuotėje buvusiai Lietuvos mokytojais. Įgijęs unikalios dalykinės patirties, mokytojas ja remiasi rengdamas pamokas apie moderniąją fiziką ir konsultuodamas kolegas