Tautos paveldas – neįkainojama vertybė

Žmonės visuomet stengėsi puoselėti tradicijas ir papročius. Situacija pradėjo keistis XX amžiuje, spartėjant globalizacijai. Šiuolaikiniame pasaulyje daugiau dėmesio skiriama tolerancijai, todėl gyvenimo paraštėje lieka tautos tradicijos ir papročiai.

Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokytojai ir mokiniai suvokdami tradicijų ir tautinio paveldo svarbą jau antrus metus dalyvauja Erasmus + tarptautiniame projekte „“LET’S SHARE OUR HERITAGE, OUR CULTURE, OUR FUTURE”. Gegužės pirmosiomis dienomis projekto partnerių delegacijos iš Vokietijos, Italijos ir Portugalijos viešėjo Šviesiojoje gimnazijoje. Pirmą viešnagės dieną svečiai susitiko su gimnazijos administracija, vėliau mūsų gimnazijos mokiniai svečiams surengė ekskursiją gimnazijoje. Po to projekto dalyviai „Grėjaus namo“ konferencijų salėje pristatė prezentacijas apie savo šalies liaudies šokius. Mūsų gimnazijos mokiniai svečius mokė lietuvių liaudies šokių ir žaidimų.

Po pietų Mikalojaus Daukšos viešojoje bibliotekoje mokytojos Laima Janonienė, Gitana Kaupienė, Dalia Pabarčienė ir Daiva Naujokienė 3d klasės mokiniams ir projekto partneriams vedė tarptautinę atvirą integruotą lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos ir šokių pamoką „M. Daukša – ne eilinis, o didelis žmogus, ne vienu atžvilgiu pranokęs savo epochą“ (J. Lebedys), skirtą iškilaus humanisto jubiliejui. Pamokoje mokiniai ir svečiai ne tik prisiminė Renesanso epochą, M. Daukšos gyvenimo ir kūrybos kelią, bet ir atliko Kahoot užduotis, vertė M. Daukšos „Postilės“ „Prakalbos į malonųjį skaitytoją“ ištraukas į italų, vokiečių, portugalų bei anglų kalbas, taip pat kūrė rašytojų vizitines korteles, klausėsi renesanso šokių istorijos bei gėrėjosi renesanso šokiu.

Antroji projekto veiklų diena buvo skirta pažinti mūsų kraštą. Gimnazijos mokiniai bei mokytojai Dainius Leikauskas ir Tomas Samalius projekto svečius lydėjo į Raudondvarį, kur vyko gintaro edukacija. Dalyviai susipažino su gintaro ir kitų fosilijų susiformavimu, tyrinėjo Baltijos gintaro savybes. Edukacijos kūrybinis darbas – pasigaminti sau arba draugui unikalią gintarinę draugystės apyrankę! Po pietų projekto partneriai grožėjosi Kauno – Europos kultūros sostinės – senamiesčiu, susipažino su Kauno pilies istorija. Sužinojo, kad Kauno pilis yra pati seniausia mūrinė pilis Lietuvoje, senesnė net už patį Kauną. Kitą dieną projekto partnerių delegacijos, gimnazijos mokiniai, mokytojos Kristina Mirvienė, Rasa Jėckienė lankėsi Vilniuje. Pirmiausia svečiai sostine grožėjosi iš TV bokšto virš „Paukščių tako“ įrengtos naujos lauko apžvalgos aikštelės. Tai puiki vieta pasigrožėti Vilniumi iš paukščio skrydžio, pajusti atsiveriančių erdvių žavesį, dangaus skliauto nevaržomą tolį. Vėliau delegacija vyko į Valstybės pažinimo centrą. Valstybės pažinimo centras – tai moderni edukacinė erdvė, kurios nuolatine  ekspozicija, svarbiausiais valstybingumo simboliais ir įvykiais domėjosi ir gimnazistai, ir svečiai. Ši pažintinė ekskursija ne tik priminė valstybės kūrimosi etapus, bet ir demokratinės valstybės veikimo principus. Naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, mokiniai ir mokytojai savarankiškai aiškinosi jiems svarbius klausimus. Be abejo, svečiai gėrėjosi Vilniaus senamiesčiu.

Projekto “LET’S SHARE OUR HERITAGE, OUR CULTURE, OUR FUTURE” veiklos Lietuvoje skirtos pažinti skirtingų tautų šokio kultūrą, gilintis į šokio meno savitumą. Gražu, kad projekto veiklos Lietuvoje sutapo su Tarptautine šokio diena, kuri minima balandžio 29 dieną. Ši šventė švenčiama nuo 1982 metų (UNESCO sprendimu). Projekto mokytojų delegacijos ne tik aptarė projekto veiklas, bet ir dalyvavo Tarptautinės šokio dienos proga išskirtiniame Kauno muzikinio teatro koncerte. Koncerte pasirodė Lietuvos operos ir baleto, Klaipėdos valstybinio muzikinio ir Baltijos baleto teatrų solistai. Taip pat – Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų, Kauno M. Petrausko scenos menų ir Kauno choreografijos mokyklų mokiniai. Po koncerto Vokietijos, Italijos ir Portugalijos mokytojai džiaugėsi ir sakė, kad šokis –  toks menas, kurį suprasti nereikia žodžių.

Paskutinę tarptautinio projekto veiklų dieną svečių delegacijos, gimnazijos mokiniai ir mokytojos Gitana Kaupienė, Laima Janonienė pradėjo „Grėjaus namo“ konferencijų salėje, kur dalyvavo lektorės Jurgos Bulotienės psichologinio atsparumo mokymų programoje. Teorinės dalies medžiagą apie vidinę kritiką, nerimo bei streso kontrolę, tikslų formulavimą bei siekimą projekto dalyviai galėjo pritaikyti ir praktinėse veiklose. Po pietų veiklų pobūdis buvo kitoks: Arnetų name – tradicinių amatų centre – projekto dalyviai domėjosi senaisiais lietuvių amatais. Susipažino su audimo istorija, linų apdirbimo įrankiais, verpimo rateliu bei audimo staklėmis. Mokėsi pinti lietuviškas juosteles ir net austi. Taip pat domėjosi vytelių auginimo specifika, iš vytelių pynė suvenyrą. Vilnos atsiradimo istorija, rūšys, vėlimo technologijos, panaudojimo galimybės labiausiai sudomino svečius.  Savarankiškai kiekvienas gamino vėlinuką, leidosi į mūsų senolių išbandytą, natūralią terapiją. Turininga projekto savaitė baigėsi gimnazijos mokinių koncertu.

Erasmus+ projektas suteikė galimybę dalyvaujančioms mokykloms įgyti tarptautinio bendradarbiavimo patirties ir plėsti galimybes, taip pat skatino ne tik puoselėti savos tautos tradicijas, bet ir domėtis kitų šalių savitumu.

Projekto koordinatorė L. Janonienė, Kėdainių šviesiosios gimnazijos anglų k. mokytoja metodininkė

Skip to content